Ako oživiť podnikanie v časoch pandémie?
- 27. januára 2021
- Posted by: Ján Píža
- Category: Aktuality
Protipandemické opatrenia už trvajú príliš dlho a naše rutiny sa zmenili na nepoznanie. Opatrenia, ktoré zaviedli vlády po celom svete napomáhajú pri boji s vírusom a chránia obyvateľov, no na druhej strane vo veľkej miere ovplyvnili životy ľudí a podnikanie. Prevádzky zostávajú čiastočne alebo úplne zatvorené a ekonomika vzhľadom na situáciu samozrejme stagnuje. Hoci sa nevieme dočkať uvoľňovania opatrení, máme pre vás zopár tipov, ktoré vám môžu dočasne pomôcť a oživiť vaše podnikanie.
1. Komunikujte so svojimi zákazníkmi
Marketing na sociálnych sieťach je momentálne kľúčový. Ľudia trávia na svojich mobiloch a počítačoch viac času ako kedykoľvek inokedy, a preto je ideálny čas z toho čo najviac vyťažiť. Nájdite si svojich zákazníkov na platformách, ktoré používajú a komunikujte im svoje špeciálne ponuky, otváracie hodiny, možnosti take-away či otvoreného okienka, kde si môžu vyzdvihnúť vaše špeciality. Nebojte sa im odkomunikovať svoje strachy a ťažoby, ale aj menšie radosti, ktoré vás potešili. Vaši zákazníci sú taktiež iba ľudia s empatiou a pochopením.
2. Rozvoz a take-away
Neponúkali ste doteraz svoje gastro-špeciality, či iný tovar vo forme take-away alebo rozvozu? Nebojte sa začať, teraz je na to tá najvhodnejšia príležitosť. Stačí vám na to otvorené okienko či jedno auto a mobilný terminál. Informujte svojich zákazníkov na svojich FB účtoch, webe alebo prostredníctvom mailu. Vaši zákazníci to ocenia a rozvoz sa možno napokon stane vašou konkurenčnou výhodou aj v budúcnosti.
3. Využite poukážky a kupóny
Ponúknite zákazníkom výhodné poukážky či kupóny, ktoré môžu využiť u vás v budúcnosti po otvorení vašej prevádzky. Šikovné a kreatívne šablóny, ktoré môžu ľudí osloviť viac ako text vo Worde nájdete na viacerých portáloch. Vyberte si podľa svojho vkusu a rozpošlite na priateľov, existujúcich zákazníkov či len tak vhoďte do neďalekých schránok. Ľudia svoje obľúbené podniky radi podporia a to aj napriek kríze.
4. V jednote je sila – ako fungovala iniciatíva #podporsvojpub?
Počas prvej vlny pandémie vznikla iniciatíva „Podpor svoj pub„. Svoj obľúbený podnik vďaka tejto iniciatíve vedeli ľudia podporiť akoukoľvek sumou vo forme poukazu, ktorý si mohli následne uplatniť v určitom časovom rozsahu. Počas prvej vlny takýmto spôsobom podporilo svoj podnik takmer 1000 ľudí v hodnote viac ako 16.000 eur. Spojte sa s inými podnikateľmi vo vašom fachu a dohodnite si spoločnú stratégiu. Ako sa hovorí, čím viac hláv, tým viac rozumu…
5. Snažte sa inovovať aj cez eshop
Aj napriek tomu, že ste možno doteraz o eshope ani neuvažovali, momentálne je jednoznačne najvhodnejším riešením pre udržanie si tržieb a do budúcna si taktiež vybudovať stabilnú základňu online objednávok. Či už krabicové riešenie s mesačným poplatkom alebo eshop na mieru od renomovanej agentúry alebo freelancera. Existuje mnoho možností ako nestratiť svoje tržby ani počas pandémie. Zopár produktov a správna propagácia vám s tým pomôže.
Budovanie dočasnej stratégie vám dodá nielen odvahu, ale aj energiu do budúcna hľadať nové príležitosti. Napriek opatreniam naprieč všetkými odvetviami je potrebné aj v takýchto situáciách vyťažiť maximum a neustále oslovovať zákazníkov. Veríme v lepšie časy.
Prečítajte si aj naše ďalšie články!
Nové sadzby DPH od 1. 1. 2025
Nové sadzby DPH od 1. 1. 2025 Portál Daňové centrum je spoľahlivou skratkou k riešeniam z oblastí daní a účtovníctva. Prečítajte si komplexný článok,
Zmena sadzieb DPH v cenníkoch vo FiskalPRO Portáli
Zmena sadzieb DPH v cenníkoch vo FiskalPRO Portáli Sadzby DPH na existujúcich indexoch DPH na tovaroch a službách v cenníkoch vo FiskalPRO Portáli sa zmenia automaticky
Legislatívne zmeny a povinné úpravy eKasy po schválení konsolidačného balíčka
Legislatívne zmeny a povinné úpravy eKasy po schválení konsolidačného balíka Nové legislatívne požiadavky: povinné úpravy pre fiškálne zariadenia Parlament SR schválil 3. októbra 2024 nový